Är du nyexad och drömmer om att jobba med affärsutveckling? Gärna i ett spännande företag i utbildningsbranschen? Då har vi jobbet för dig!

KYH växer och söker en driven och engagerad junior affärsutvecklare till Göteborg

KYH är en av Sveriges snabbast växande yrkeshögskolor. Nu satsar vi på att utveckla vår affärsutvecklingsenhet och vill förstärka vårt proffsiga och tighta team med ytterligare en person. Därför söker vi dig som vill vara med och bidra till vår spännande tillväxtresa!

Om oss
KYH är den etablerade uppstickaren bland Sveriges yrkeshögskolor och erbjuder företrädesvis utbildningar mot samhällsbyggnad och IT. Vi har erbjudit YH-utbildningar sedan 2007 vilket gör att vi har både erfarenheten och kontaktnätet för att anordna kvalitativa och näringslivsanpassade utbildningar. Med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö har vi en bredd som gör att vi och våra samarbetspartners kan dra nytta av branschsynergier i Sveriges tre största arbetsmarknadsregioner.
Vi är en utvecklingsorienterad, entreprenöriell organisation med ett tydligt fokus på kunderna: våra studenter och Sveriges arbetsgivare.

Rollen som affärsutvecklare
Du kommer att ingå i ett härligt och drivet team som tar fram och utvecklar högklassiga eftergymnasiala utbildningar. Utbildningarna tas fram i samarbete med de branscher vi verkar inom. Genom möten med branschorganisationer och företag får vi fram branschens kompetensbehov av olika arbetsroller, framtida tillväxt, vad som saknas på arbetsmarknaden etc. och detta ligger sedan till grund för de analyser vi gör av vilka utbildningar vi ska producera. I din roll som affärsutvecklare är arbetsuppgifterna väldigt varierande och yrkesrollen förändras beroende på vilket skede av processen som vi befinner oss i. Huvudsakligen innebär rollen utbildningsutveckling vilket inkluderar mycket kontakt med företag och att sätta sig in i dessa branschers utveckling och behov. Du kommer även att ha löpande kommunikation och samarbete med vår skolverksamhet och under vissa perioder besöker du studenterna på deras LIA-plats och kommunicerar med LIA-handledare. Du ansvarar även för att sköta dokumentation och administration i bl.a. Word och Excel.

Du kommer till stor del att söka upp nya kontakter, bygga och underhålla effektiva nätverk samt marknadsföra KYHs utbildningar och yrkeshögskolan som utbildningsform. Detta sker via möten som du själv bokar in med företag och branschorganisationer, och genom att delta på olika mässor.

Din profil
Som person är du utåtriktad, har lätt för att ta kontakt med andra och skapar goda relationer till både kunder och personal. Du bygger effektiva nätverk både inom och utanför organisationen, kommer bra överens med personer på alla nivåer och tycker om att hålla presentationer för andra. Du fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse, sätter höga normer för kvalitet, arbetar systematiskt och metodiskt, planerar och organiserar dina projekt så att du ska kunna leverera rätt
saker i rätt tid. Du har även en analytisk förmåga då du måste kunna analysera både numerisk och verbal data, dra slutsatser och se mönster och samband. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden och är nyfiken på nya idéer. Du gillar att uppnå personliga arbetsmål och tar dig an svåra mål med entusiasm. Sist men inte minst är det viktigt att du är en lagspelare som blir en del i vårt team och vill vara med och skapa en god laganda. Det är individerna som gör teamet och tillsammans ska vi skapa framgång.

Krav
Examen från högskola eller yrkeshögskola. Mycket goda kunskaper i svenska språket; skriftligt och verbalt. Goda kunskaper i officepaketet.

Meriterande
Erfarenhet av relationsmarknadsföring. Vana att hantera kundkontakter via telefon och möten. Erfarenhet av försäljning eller serviceyrke som inneburit mycket sociala kontakter. Erfarenhet av administration (som du faktiskt också gillar).

Övrigt
Vi erbjuder ett jobb i en av Sveriges snabbast växande yrkeshögskolor och du kommer att få stora möjligheter till professionell och personlig utveckling! Din insats kommer att få stor betydelse för KYHs fortsatta utveckling.

Kolla in oss på vår hemsida www.kyh.se
Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Heltid eller efter
överenskommelse fr.o.m omgående. Kollektivavtal finns.

Placering: Göteborg
För frågor om tjänsten kontaktar du Christina Frisk, på 076-526 69 35
Sista ansökningsdag är 12 juni men urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser
att du skickar in din ansökan så snart som möjligt till christina.frisk@kyh.se
Vi har redan beslutat hur denna rekrytering ska gå till och undanber oss vänligt men bestämt
erbjudanden från rekryterings- och bemanningsföretag.