KYH är en av Sveriges snabbast växande yrkeshögskolor. Nu satsar vi på att utveckla vår affärsutvecklingsenhet ytterligare och vill förstärka vårt tighta team med en affärsmässig person. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till vår spännande tillväxtresa!

Om oss
KYH är den etablerade uppstickaren bland Sveriges yrkeshögskolor. Vi har erbjudit YH-utbildningar sedan 2007 vilket gör att vi har både erfarenheten och kontaktnätet för att anordna kvalitativa och näringslivsanpassade utbildningar. Med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö har vi en bredd som gör att vi och våra samarbetspartners kan dra nytta av branschsynergier i Sveriges tre största arbetsmarknadsregioner. Vi är en utvecklingsorienterad, entreprenöriell organisation med ett tydligt fokus på kunderna: våra studenter och Sveriges arbetsgivare.

KYH erbjuder företrädesvis yrkeshögskoleutbildningar inom samhällsbyggnads- och IT-området och vi är stolta över att utföra ett viktigt samhällsuppdrag; genom att utbilda duktiga människor och förbereda dem för en ny karriär så förser vi Sveriges företag med kompetens och konkurrenskraft.

Rollen som affärsutvecklare
KYH har ett team som tar fram och utvecklar högklassiga eftergymnasiala utbildningar. Utbildningarna tas fram i samarbete med de branscher vi verkar inom. Genom möten med branschorganisationer och företag får vi fram branschens kompetensbehov av olika arbetsroller, framtida tillväxt, vad som saknas på arbetsmarknaden etc. och detta ligger sedan till grund för de analyser vi gör av vilka utbildningar vi ska producera.

Tjänsten omfattar arbetsuppgifter som berör ett flertal processer i yrkeshögskolevärlden. Yrkesrollen förändras beroende på vilket skede av processen som vi befinner oss i men huvudsakligen innebär rollen utbildningsutveckling vilket inkluderar mycket kontakt med företag och att kunna förstå dessa branschers utveckling och behov. Tjänsten innefattar även löpande kommunikation och samarbete med vår skolverksamhet samt att under vissa perioder besöka studenter på deras LIA-plats och kommunicera med LIA-handledare. Du ansvarar även för att sköta dokumentation och administration i bl.a. Word och Excel.

Du kommer till stor del att söka upp nya kontakter, bygga och underhålla effektiva nätverk samt marknadsföra KYHs utbildningar och yrkeshögskolan som utbildningsform. Detta sker via möten som du själv bokar in med företag och branschorganisationer, och genom att delta på olika mässor,

Din profil
Som person är du utåtriktad, har lätt för att ta kontakt med andra och skapar goda relationer till både kunder och personal. Du bygger effektiva nätverk både inom och utanför organisationen, kommer bra överens med personer på alla nivåer och tycker om att hålla presentationer och tala offentligt.

Du fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse, sätter höga normer för kvalitet, arbetar systematiskt och metodiskt, planerar och organiserar dina projekt så att du ska kunna leverera rätt saker i rätt tid.

Du har även en analytisk förmåga då du måste kunna analysera både numerisk och verbal data, dra slutsatser och se mönster och samband. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden och är nyfiken på nya idéer. Du gillar att uppnå personliga arbetsmål och tar dig an svåra mål med entusiasm.

Sist men inte minst är det viktigt att du är en lagspelare som blir en del i vårt team och vill vara med och skapa en god laganda. Det är individerna som gör teamet och tillsammans ska vi skapa framgång.

Krav

Eftergymnasial utbildning och mycket goda kunskaper i svenska språket; skriftligt och verbalt. Goda kunskaper i officepaketet.

Meriterande

Har jobbat inom YH. Erfarenhet av att långvarig relationsmarknadsföring gärna med ett utpräglat strategiskt och utvecklingsorienterat förhållningssätt. Vana att hantera kundkontakter via telefon och möten. Erfarenhet av försäljning eller serviceyrke som inneburit mycket sociala kontakter. Erfarenhet av administration (som du faktiskt också gillar)

Övrigt

Vi erbjuder ett jobb i en av Sveriges största yrkeshögskolor där du får stora möjligheter till professionell och personlig utveckling och där din insats blir av stor betydelse för KYHs fortsatta utveckling.

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Heltid eller efter överenskommelse fr.o.m omgående. Kollektivavtal finns.

Placering: Göteborg

För frågor om tjänsten kontaktar du Christina Frisk, på 076-526 69 35

Sista ansökningsdag är 31 maj men urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt till christina.frisk@kyh.se

Vi har redan beslutat hur denna rekrytering ska gå till och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från rekryterings- och bemanningsföretag.